sunnuntai 23. elokuuta 2015

La Vuelta

Mie aittelin koittaa kerkiinks tehä toisetkii ylipolvesukat nyt ko Vuelta on mänös.

I decided to try and knit another pair of long socks now that Vuelta is happening.


20150823_153433

Mihihä miu tarkennus män? No, tält kuitekii näyttää miu härkäpapu. Käin napsimas vähä lissää tuoretta tännää.

Apparently I lost the focus somewhere. Anyway, this is what my fava beans look like. I picked some more pods today.

20150823_185205

Ja sit mie riivin ne ja illemmal ryöppään ja pakastan.

Then I shelled them, I'll parboil and freeze them later in the evening.

20150823_182051

Tän päivä sapuskas on omalt maalt sipulii, kesäkurpitsaa ja muutama lehtikaali lehti. Kaupast on paseerattuu tomaattii tölkilline, täysjyväspagetti (luomu), chorizonpätkä, punasii linssilöi, herneitä, lihaliemikuutio, mausteet sekä valkosipul. Halpa, täyttävä ja maukas sapuska. Kuullotettaa enis sipulii öljys, heitetää pilkottu chorizo sekkaa, sit tomaattisoosi ja vettä ja mausteet ja liemikuutio, sit linssit ja spagetti, ja kesäkurppa ja lehtikaal sit vähä myöhempää. Hintaa ehkä euro verra per syöjä. Täl kertaa iha kaik ei mänt, mut tää maistuu hito hyväle leivä pääl eli iltapalan syön sit loput.

Today's dinner contained onion, zucchini and kale from my garden. Other ingredients were storebought: a stock cube, tomato passata, garlic, whole grain spaghetti (organic), red lentils, a piece of chorizo, some peas, spices. I heated some oil, threw in the onions, soon after the chopped chorizo, then tomato passata with spices and some water, then spaghetti and lentils, and later on the zucchini and kale. Tastes good and costs about an euro per eater. My body doesn't work that well with carbohydrates, in this dish however the wholegrain pasta does the trick with the lentils. Surprisingly there's some left but that won't be a problem - I'll probably eat the rest spread on rye bread in the evening.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti